Ljungby IF
Hjärta - Stolthet - Tradition
Ljungby IF
Hjärta - Stolthet - Tradition

Damerna förlorade mot Ryssby med 2-1

juni 14, 2021

Ljungby If Dam förlorade träningsmatchen mot Ryssby  på fina Lunnavallen med 2-1, efter 0-1 i Paus.

En match där Ryssby började bra med några bra målchanser , men där Nellie Thorme’ gjorde 0-1 efter en frispark i 20 minuten.

Ljungby IF tog över matchen och hade flera chanser att utöka ledningen. 

I andra halvlek gjorde sedan Ryssby 2 mål , Emmy Stolpe 1-1 efter 47 minuter och i 75 minuter avgjorde förra LIF-spelaren Sanna Arvidsson till 2-1.

 

 

Ryssby
Dela på sociala medier
Facebook
Twitter
Andra artiklar du kanske gillar

DAM A – Hovshaga AIF!

Efter att ha bärgat tre poäng mot Asarum i Blekinge förra veckan väntar en ny hemmamatch för våra damer då Hovshaga AIF kommer på besök

Läs mer »

Tredje raka?

Våra damer har inlett seriespelet på ett fint sätt och har vunnit båda sina matcher därdet blev vinst med 3-0 mot Bors SK i premiären

Läs mer »