
Damerna tillbaka i vinnarspåret!


Igår kväll tog damerna en övertygande seger nere i Blekinge mot Asarums IF, siffrorna kanske inte var så stora men spelet desto mer överlägset.
Matchen började men att vi tog ledningen redan i minut 2, Tintin rensade en boll som en löpvillig Nelly var först på och som rundade sin back snyggt, ett noll var ett faktum innan ens alla hunnit sätta sig på sina platser.

Jag vet inte om det påverkade oss på något sätt, men det var inget skönspel under efterföljande ca 20 minuter, kamp och svårt att hitta rätt med passningarna för båda lagen, vi fick helt enkelt jaga. Under dom 20 minuterna var spelet ganska jämt och Jenny fick fyra skott på sig. Efter den mindre bara perioden hittade vi rätt igen och matchen var vår till 100 %. Vi utökade ledningen till 0-2 i minut 34, Nelly hittade en helt fristående Elonida, och vi vet ju alla vad hon kan om hon får stå och måtta, via ribban och in satte hon bollen otroligt snyggt i mål.

Vi hade ett bra övertag på Asarum halvleken ut.
Under andra halvlek hade vi ett massivt övertag och skapade ofantligt många lägen, vi hade typ ett avslut var tredje minut, men det blev bara ett mål till från vår sida. I minut 50 fick Elonida återigen stå och måtta in sitt skott, snyggt och elegant lyfte hon bollen över målvakten från ca 25 meter.
Seden visade vi upp ett batteri på hur man kan bränna chanser, visst hade Asarum en jättebra målvakt vid namn Linnéa Holmberg, och visst gjorde denna Linnéa en helt sjukt bra räddning när hon slängde sig och limmade ett stenhårt skott från Alva, men ändå.
Kanske nått att träna på i veckan för laget, avslut?

I minut 91 stod vi och sov eller väntade på slutsignalen, därför lät vi Asarums Niki Gustafsson få fri gata in i vårt straffområde och ensam med Jenny i mål och från 10 meter rullade hon enkel bollen i mål. Men så otroligt onödigt att vi inte kan hjälpa Jenny att hålla nollan, väldigt onödigt då vi efter minut 25 stängt igen vårt försvar.
Nåja, gjort är gjort och går inte att ha ogjort. Jag Fokuserar och gläder mig åt våra 70 minuter av spelet då vi rullade upp Asarum anfall efter anfall.
Mina blommor idag går till Elonida Dautaj, hon styrde och ställde lite som hon ville och krönte sitt spel med att göra två mål. Grymt bra spelat Elo!
O så lite statisk på detta
Asarums IF FK – Ljungby IF 1-3 (0-2)
0-1 i minut 2 Nelly Nilsson Loftén, assist Tintin Westerberg
0-2 i minut 30 Elonida Dautaj, assist Nelly Nilsson Loftén
0-3 i minut 50 Elonida Dautaj, assist Tindra Kannerling
1-3 i minut 91 Niki Gustafsson
Avslut totalt: 7-25 (5-10)
Av dom på mål: 5-15 (4-8)
Frisparkar: 3-3 (2-3)
Hörnor: 1-8 (1-3)
Publik: ca 80
Fler bilder från matchen hittar du HÄR
Nu blickar vi fram emot torsdag då vi gästas av Hovshaga AIF, matchstart 19:15, jag hoppas att du vill komma och heja fram våra fantastiska damer.
Vid pennan och bakom kameran:
Nico Eremidis
Jag vill betona att de åsikter som framförs i referatet är mina egna och speglar inte alltid föreningens. För eventuella fel och brister kan ingen klandras utöver undertecknad.



Vårens sista torsdagsklubb!
⚽️ TRÄFFPUNKT LAGAVALLEN ⚽️ Säsongens sista Torsdagsklubben. Sedan tar vi paus och återkommer i augusti. Så tveka inte. Kom hit. Prata en stund. Alla är

Tabelltvåan gästar Lagavallen!
Efter två bortamatcher på rad där det blev vinst mot Saxemara med 2-0 och tyvärr förlust mot Kosta med 2-0 är det återigen dags för