Stark vinst för B-laget i lördags!

oktober 3, 2021

Damernas b-lag åkte i lördags till Hjortsberga och Blidavallen där sista omgången skulle spelas! Matchen slutade 3-1 till Ljungby.

vinst-b-hjortsberga-2

13 tjejer begav sig på lördagsförmiddagen till hjortsberga där sista omgången skulle spelas. För hjortsbergas del var det vinst eller oavgjort som krävdes för att vinna serien och avacera till divison 3. 12 tjejer och ledaren Therese Persson ställdes på ena planhalvan mot ett betydligt äldre och mer rutinerat hjortsberga. Men, inte skulle de hjälpa hemmalaget. Utan efter 20 minuters spel 0ch 0-0 började Ljungbytjejerna att rulla boll och hemmalaget började tappa i sitt spel. Mållöst i halvlek och första målet gjordes av Hjortsberga i 55:e minuten. Tuva Persson valde då att reducerar redan några minuter senare. Därefter ahde Ljungby övertaget och Tilda Ivarsson och Stella Bodi kunde avgöra matchen några i resterande delen av matchen! En mycket stark och bra match av tjejerna.

Seriepremiär för DAM A!

Nu på fredag, 12 april med matchstart kl. 19.15 premiärspelar vårt damlag då Hovshaga AIFgästar Lagavallen och matchen kommer spelas på konstgräset. Välkommen att inleda