Logga in
Hjärta - Stolthet - Tradition

Ny Arena

2016

Kommunen totalrenoverar Lagavallen, som samma år döps om till Lagavallen Ljungby. Föreningen blir först i Sverige med hybridgräs, som anläggs på Lagavallens A-plan. Nytt konstgräs läggs på Lagavallens B-plan och C-plan. .En ny läktare, med omklädningsrum, dopingrum med mera, byggs och invigs. Föreningen säljer den gamla klubbstugan, med tomt, till kommunen.

Välkommen till Lagavallen

Första matchen på det nya hybridgräset spelades mellan Ljungby IF och Älmeboda/ Linneryd .LIF vann med 5-2 . Arenan är en investering i 40 miljoner kronor i en helt ny anläggning skapade mycket intresse i hela fotbollssverige, med hybridgräs och ny läktare med plats för 628 sittande gäster och 200 stående.

Andra artiklar du kanske gillar

Ljungby IF startar Damlag

Ljungby IF startar damlag var tidigt igång med att jobba med damfotboll. Redan 1972 bildades ett damlag , med ett 15-tal intresserade damer på första