Medlemskap

Att bli medlem i Ljungby IF innebär att du förenar dig med otaliga LIF-spelare och ledare från förr och nu. I dag är det ca 650 barn och ungdomar som tränar och spelar fotboll i LIF. Dessa leds och utbildas av över 130 ledare som gör detta ideellt. Utöver barn och ungdomar så har vi seniorlag i både dam och herr som spelar i div 3 respektive div 4. Vi även Gåfotboll för +50, så i LIF kan du hålla på med fotboll hela livet. Det innebär också att du ansluter dig till alla de LIF:are i Ljungby, som redan är medlemmar i Smålands finaste fotboll förening. Tillsammans för vi vår stolta tradition vidare genom att vara med och stötta och forma föreningens nutid och framtid.

Som medlem får du en ännu starkare koppling till föreningen. På årsmötet fattar medlemmarna de övergripande besluten i föreningen och utser föreningens styrelse.

Ljungby IF är en ideell förening som till hundra procent ägs av våra medlemmar. Som medlem är du med och lägger fram förslag och röstar om avgörande beslut som formar LIF:s framtid. Och ju fler engagerade medlemmar vi är – desto starkare är föreningen.

Bli en del av Ljungby IF. Bli medlem!

Som medlem får du många olika fördelar. Men vad du får är kanske inte det viktigaste alla gånger. Vi tror nämligen att de flesta medlemmar är det för att de vill vara ett med Ljungby IF. Det är onekligen en speciell känsla att kliva in på Lagavallen och veta att man faktiskt tillhör klubben och se all denna aktivitet som bedrivs.

Som medlem i Ljungby IF är du en del av klubben, och får dessutom:

– Inbjudan till årsmöte.

– Rösträtt på årsmötet (över 16 år).

– Inbjudan och närvarorätt på våra medlemsträffar där du kan ställa frågor till klubbledning.

– Årligen nytt medlemskort.

– Diverse LIF-relaterade erbjudanden.

CLUB 1914

Medlemsklubben Club 1914 är ett attraktivare medlemskap i Ljungby IF. Förutom allt det som alla medlemmar har ingår även:

– Plastat medlemskort

– Fri entré till samtliga seriematcher för Herr och Dam- lag.

– Blir det reducerad publik har Club 1914 förtur.

– Tillgång till loungen/Klubbstugan vid matcher.

– När du som ny tecknar CLUB 1914 får du en unik T-shirt

– Allt detta för 600kr

Medlem som aktiv.

Som aktiv får du förutom dina shorts , utbildade ledare/tränare, träningsplaner, cuper, bollar, träningsmaterial, matchdräkter, seriespel samt utbildning. Utbildningen som ingår i Ljungby IF:s träning, förutom en spelutbildningsplan som finns för alla åldrar. I vår fotbollsutbildning ingår även fysisk träning där vi tränar för att bli skadefria, starkare och klara belastning. Den psykologiska utbildningen där vi lär oss våga vinna och våga förlora , bra moral , klara motgångar, lösa problem på fotbollsplanen, viljan att utvecklas, förstå sin roll, koncentration och fokus. Den sociala , att vara i nuet, att olika är bra, där vi skapar goda kulturer, där vi kan vara tillsammans och ha skoj. Det pedagogiska, medvetenhet – nyfikenhet – mottaglighet – viljan att lära sig – förstå kopplingen mellan träning, inlärning, försöken/ansträngningen och prestationen. Det taktiska, klara av det taktiska upplägget, klara grundförutsättningarna i försvar och anfallsspel och stor förståelse för sin roll. Och sist men inte minst, det tekniska, bra tillslag i både det korta som långa spelet – bra på att driva boll i hög fart och kunna slå sin motståndare i en mot en offensivt och defensivt. Att kunna tacklas, känna sig trygg med bollen och bra avslut med både fot och huvud. Behärska tekniker i hög fart. Allt detta plus vänner för livet och en livslång kärlek till fotboll och Ljungby IF. En plats att utvecklas på och växa som spelare och människa, en plats att längta till. Varje dag myllrar det av liv och glädje på grund av fotbollen. Hundratals barn och ungdomar tränar, spelar och kämpar på olika fotbollsplaner vid Lagavallen.

Medlemsavgifter 2022

Aktiv 15 år och uppåt 1700:-
Aktiv 13 – 14 år 1600:-
Aktiv 10 – 12 år 1400:-
Aktiv         9 år   800:-
Aktiv    7 – 8 år   400:-
Medlemssupport 200:-
CLUB 1914       600:-

Från och med tredje barnet, inom samma familj och inom ungdomsfotbollen, är medlemskapet fritt.

Både herr- och damlaget bygger på en mycket stor ungdomsverksamhet. Därför är ditt medlemskap i Ljungby IF viktigt. Genom att lösa den passiva medlemsavgiften, 200 kronor hjälper du föreningen på vägen, även om du själv är aktiv.

Sätt in din medlemsavgift på Bankgiro 144-7390. Glöm inte att uppge namn och adress!