Logga in
Hjärta - Stolthet - Tradition
Ljungby IF
Hjärta - Stolthet - Tradition

Förlust för Damerna i premiären!

april 16, 2024

Det blev tyvärr förlust med 0-1 hemma på Lagavallen i premiären mot Hovshaga AIF i fredags.
Men innan matchen kom igång höll vi en tyst minut för alla vår Conny Johansson som hastigt lämnat oss.

Och nu till matchen, jag kan inte påstå att det var skönspel det bjöds på i fredags, det var mer kamp och hårt spel från båda lagen än fin och genomtänkt fotboll.
Att sen Hovshaga lyckades få in bollen på ett, från min vinkel, misslyckat skott är bara att gratulera dom, annars var detta en 0-0 match från början till slut.
Men det som gör flest mål vinner, i detta fall gjort gästerna ett och vi noll.
Jag ger inte ut några blommor idag, alla kan så mycket bättre, men statistik skall ni få.
Ljungby IF – Hovshaga AIF 0-1 (0-0)
0-1 i minut 69 Linnea Olaison
Avslut totalt: 4-5 (2-2)
Av dom på mål: 1-4 (0-1)
Frisparkar: 9-8 (3-2)
Hörnor: 5-2 (2-1)
Gula kort: 1-0 Hanna Otterholm LIF
Publik: ca 50 personer

Nu lägger vi denna match till handlingarna och blickar framåt mot matchen på söndag borta mot Vederslöv-Dänningelanda på söndag.
Matchen spelas på Dänningevallen i Dänningelanda och matchstart är 17:00, har du inget för dig så välkommen dit för att heja på våra fantastiska tjejer!

Vid pennan och bakom kameran i skitväder
Nico Eremidis

Dela på sociala medier