LIF förstärker inför hösten

Position: Mittback / Defensiv mitt

Ålder: 29år

Sportgruppens tankar !
Vi välkomnar Mattias Olsson, Han kommer senast från Guddarps IF och det är en spelar vi har haft samtal med under en längre tid men efter ett tags funderande då han även precis har blivit pappa så är han nu äntligen klar för oss. En defensiv spelare som vi tror kommer bli en stor tillgång med sitt ledarskap och fysiska spel nu under hösten och han gjorde sin debut redan mot Markaryd. Vi vill samtidigt tacka Guddarps IF för en smidig övergång och hoppas på fortsatt bra samarbete framöver !

Här kommer en liten Intervju med Mattias !

Dina tankar efter att ha skrivit på för LIF?
Spännande, roligt och ett ungt lag med mycket vilja.

Varför lockade LIF?
Lif hade kontakten med mig redan slutet av förra säsongen och början av denna säsong. Men efter att ha blivit pappa och valt att pausa fotbollen så kände man väldigt fort att man saknade fotbollen och då var LIF det ända rätta kände jag!

Vad vill du bidra med på planen?
Jag vill bidra med mitt lugn jag har och vara den trygga punkten i backlinjen.

Tankar om resterande del av säsongen ?
Det blir en spännande avslutning och jag tror att vi kan hålla oss kvar där uppe i toppen. Målet är ju 3-5 i tabellen. Däremot tappar vi några men vi ska nog hålla ihop detta hoppas vi på.

Träningsmatcher Herr A!

Försäsongen är i full gång även för herrarna och snart börjar träningsmatcherna att rulla i gång och så här förbereder sig våra herrar inför seriestarten: