Martin Åström klar som ny huvudtränare!

november 22, 2023

Vi har den stora glädjen att presentera Ljungby IF:s nya huvudtränare och assisterande är klara inför 2024!
Ny huvudtränare blir Martin Åström och vid sin sida kommer han att ha Dragan Culibrk, övriga i staben är liksom föra året Patrik "Paco" Perslow som lagledare samt Morgan Jonsson och Pelle Rosholm som tar hand om allt runtomkring laget.

Martin Åström

Sportchef Gustav Krafth om Martin:
Det är med stor glädje som vi kan presentera Martin som vår nya huvudtränare inför nästa säsong och att vi kan locka en tränare som Martin till oss även fast han hade andra anbud från klubbar högre upp är vi väldigt glada och stolta över! Han kommer med mycket erfarenhet då han förra säsongen var huvudtränare i Älmhults IF I Div. 3 och nu ska han försöka hjälpa oss att ta steget upp i divisionerna. Martin är en väldigt seriös, driven och målinriktade tränare som vi tror kommer passa vår unga och ambitiösa trupp perfekt. Efter några samtal med honom så kände både vi och han att detta var ett intressant upplägg och ambitionerna att LIF ska spela högre upp efter nästa säsong delade vi både. Vi är väldigt glada över denna rekrytering och hoppas att nästa säsong bli ännu bättre än föregående.

Dragan Culibrk

Sportchef Gustav Krafth om Dragan:
Vi är mycket glada att kunna presentera att Dragan Culibrk är klar som ny assisterande tränare inför nästa säsong. Han behöver egentligen ingen närmare presentation utan alla som följer LIF vet vem han är och vad han har betytt för LIF. En otroligt ambitiös tränare med ett enormt driv som brinner för att ge alla spelare individuell träning och som passar perfekt in i tankesättet vi har med många yngre spelare som har stor utvecklingspotential. Vi tror att han tillsammans med Martin kommer göra ett kanon jobb nästa säsong och vis ser verkligen fram emot vad dessa två herrar kan åstadkomma nästa säsong.

Serieseger för herrarna!

Inför avgörande i Smålandsstenar i lördags var det stor spänning om vilket lag som skulle vinna serien men även vilket lag som skulle knipa kvalplatsen