Tung förlust för damerna mot Kristianopel!

september 25, 2023
1_NIC7247

Det blev en blytung förlust borta mot Kristianopel igår söndag för damerna, efter att ha haft ledning med 0-1 i halvtid skrevs siffrorna till 2-1 till Kristianopel efter 90 minuter.
Vi började fantastiskt bra, vi var snabba i tanken och noggranna i vårt passningsspel, vi hittade vägar mellan deras backar och kom på inlägg efter inlägg.
På just ett sådant hittade Tuva H in i straffområdet från höger, inlägget var perfekt över målvakten och där kom Lovisa och placerade bollen enkelt i mål.

Vi fortsatte spela så hela halvleken och lät inte hemmalaget komma över på vår planhalva, nästan. Vid två tillfällen, båda orsakade av slarv från oss, fick dom dock komma så pass nära att dom kunde avsluta, ena avslutet gick i famnen på Alle i mål men det andra tog i stolpen, där hade vi ur.
Hur som helst så skapade vi 6-7 lägen där vi borde avslutat men där vi letar efter bättre läge och där det till slut inte är ett läge längre.
Coach Thisa skrek sig blå från sidan att tjejerna måste avsluta, därför var det bara en ledning med et mål för oss.
I paus poängterade Coach Thisa att vi måste vara på tårna direkt och inte luras av att vi fört matchen dom 45 första.

Det blev precis tvärtom, vi gick ut lite lagom taggade, vi tog inte jobbet och vi reagerade istället för som i första halvlek agerade, mer behövdes inte, Kristianopel tog genast chansen att hålla i taktpinnen. Följaktligen kom också kvitteringen och sju minuter senare tog dom också ledningen.
20 mindre bra minuter i början av andra halvlek kostade oss segern, för vi kom tillbaka in i matchen men då blev vi stressade i jakten på en kvittering, när man är stressad är man mindre noggrann, man slår ofta bort många bollar.

Tyvärr var de det som hände oss, visst skapade vi några halvlägen, men om vi skall vara ärliga inget riktigt farligt, hemmalaget gick dessutom ner med hela sig lag för att försvara sin ledning och det gjorde dom bra. Resan på tre timmar hem kunde ha varit roligare, men så är det, ibland vinner man och ibland förlorar man.
Min blomma går idag till Tilda Ivarsson, hon gav allt och lite till under 90 minuter, grymt bra Tilda!
O så lite fakta från matchen
Kristianopels GoIF – Ljungby IF 2-1 (0-1)
0-1 i minut 15 Lovisa Kronvall, assist Tuva Haglund
1-1 i minut 53 Tilde Sandberg
2-1 i mint 60 Tilde Sandberg

Avslut totalt: 7-17 (2-8)
Av dom på mål: 6-9 (2-4)
Frisparkar: 2-3 (1-3)
Hörnor: 6-6 (2-4)
Varningar: 1-0
Publik: 36 personer och två hundar

Nästa match är kommande söndag då vi tar emot tabelltrean Asarums IF FK, matchstart 16:00 på Lagavallen, du kommer väl och hejar?

Vill du se fler bilder från matchen klicka HÄR

Vid pennan och bakom kameran:
Nico Eremidis

Jag vill betona att de åsikter som framförs i referatet är mina egna och speglar inte alltid föreningens. För eventuella fel och brister kan ingen klandras utöver undertecknad.